هوش مرغ‌ها چگونه است؟

هوش مرغ

فهرست عناوین مقاله

بسیاری از مردم مرغ‌ها را مانند سایر پرندگان مثل طوطی یا کلاغ نمی‌دانند و معمولاً تصور می‌شود که تا حدودی گنگ و فاقد شخصیت هستند. حقیقت این است که مرغ‌ها بسیار احساساتی هستند و به اندازه سایر گونه‌هایی که باهوش می‌دانیم، از هوش برخوردارند. سوال اینجاست که هوش مرغ‌ها در یادآوری چهره افراد و وقایع به چه صورت است؟

هوش مرغ در یادآوری چهره

مرغ‌ها حتی پس از جدا شدن برای مدت طولانی قادرند بیش از 100 چهره مختلف را تشخیص دهند و این امر نشان از قابلیت‌ حافظه بلندمدت آن‌ها دارد. این چهره‌ها فقط شامل بقیه مرغ‌ها نمی‌شود، بلکه می‌توانند چهره‌های انسان‌ها را نیز تشخیص دهند!

به طور کلی، مرغ‌ها می‌توانند تجربیات گذشته را به خاطر بسپارند، فواصل زمانی را درک کنند و همچنین ممکن است بتوانند رویدادهای آینده را پیش‌بینی کنند. حافظه مرغ‌ها به خصوص با توانایی‌های آن‌ها در درک ریاضی و نشان‌دادن ظرفیت حفظ مکان‌ها و رویدادها قابل توجه است. مرغ‌ها واقعاً باهوش‌تر از آن چیزی هستند که انسان‌ها تا به حال فکر می‌کردند!

مقاله پیشنهادی: افزودنی‌های غذای مرغ برای افزایش تولید تخم‌مرغ

یکی از مهم‌ترین مواردی که به رشد و عملکرد صحیح بدن مرغ کمک می‌کند، تغذیه صحیح است. برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه مکمل خوراک مرغ بن‌زا چیکن بازدید کنید.

هوش مرغ در یادآوری وقایع

بر اساس یک مطالعه علمی، مرغ‌ها توانایی به خاطر سپردن وقایع منفی و مثبت گذشته، افراد، سایر حیوانات و مکان‌ها را دارند. طول حافظه مرغ‌ها هنوز از نظر علمی مشخص نشده است. مرغ‌ها در به خاطر سپردن چه چیزهایی خوب هستند؟

مرغ‌ها از مهارت‌های حافظه خود برای چندین چیز استفاده می‌کنند. به طور معمول، همانطور که احتمالاً می‌توانید تصور کنید، رویدادهای منفی مانند چیزی ترسناک یا دردناک در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند. آن‌ها همچنین چیزهایی مانند محل خوردن خوراک و اینکه شخصی که هر روز مسئول غذا دادن به آن‌ها است را به خاطر خواهند آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر: خوراک دام و طیور چه مواردی را شامل می‌شود؟

جوجه‌ها اغلب چیزهایی مانند چهره و صدای افراد، منبع غذایی که از طرف چه کسی یا از کجا می‌آید، محرک‌های دردناک، رویدادهای منفی یا آسیب عاطفی را به ذهن می‌سپارند. در حالی که اطلاعات زیادی در مورد حافظه بلندمدت و کوتاه مدت مرغ‌ها وجود ندارد، اما آن‌ها قابلیت‌های حافظه بلندمدت و بسیاری از موارد کوتاه مدت را نشان داده‌اند.

به نظر شما مرغ حیوان باهوشی است؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

برای دریافت مشاوره رایگان و عضویت در گروه تلگرامی مشاوره تخصصی مرغ گوشتی، تخمگذار و مادر اطلاعات خود را وارد کنید.
این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *