آیا رنگ تخم مرغ تعیین کننده ارزش غذایی آن است؟

آیا رنگ تخم مرغ تعیین کننده ارزش غذایی آن است

فهرست عناوین مقاله

آیا رنگ تخم مرغ ارزش غذایی آن را تعیین می‌کند؟ تخم مرغ چه رنگی سالم‌تر است؟ اغلب افرادی که تخم مرغ قهوه‌ای را ترجیح می‌دهند، معتقدند تخم مرغ قهوه‌ای سالم‌تر و طبیعی‌تر از تخم مرغ سفید است. با این حال، حقیقت این است که همه تخم مرغ‌ها صرف نظر از اندازه، درجه یا رنگ آن‌ها از نظر تغذیه‌ای بسیار مشابه هستند.

تخم مرغ قهوه‌ای و سفید

تخم مرغ قهوه‌ای و سفید هر دو سالم هستند. مرغ‌ها به طور طبیعی در رنگ‌های مختلف تخم می‌گذارند. با این حال، بسیاری از مردم نمی‌دانند چه چیزی باعث می‌شود تخم مرغ‌ها رنگ‌های متفاوتی داشته باشند.

مقاله پیشنهادی: افزودنی‌های غذای مرغ برای افزایش تولید تخم‌مرغ

مرغ‌هایی مانند لگهورن، وایت راک و کورنیش، تخم‌های سفید می‌گذارند. رود آیلند رد، نیوهمپشایر و پلیموث راک تخم‌های قهوه‌ای می‌گذارند. مرغ‌های آراکونا در آمریکای جنوبی تخم‌هایی می‌گذارند که رنگ آن‌ها از آبی متوسط تا سبز متوسط متغیر است. ادعای تغذیه مبنی بر اینکه تخم مرغ آراکونا حاوی کلسترول کمتری نسبت به سایر تخم مرغ‌ها است ثابت نشده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر: خوراک دام و طیور چه مواردی را شامل می‌شود؟

رنگ‌های مختلف پوسته تخم مرغ

رنگ‌های مختلف پوسته تخم مرغ از رنگدانه‌هایی است که مرغ‌ها تولید می‌کنند. رنگدانه اصلی در پوسته‌های قهوه‌ای تخم مرغ پروتوپورفیرین IX نام دارد. این ماده از هِم، ترکیبی که به خون رنگ قرمز می‌دهد، ساخته شده است. رنگدانه اصلی موجود در پوسته تخم مرغ آبی بیلی وِردین نام دارد که از هِم نیز می‌آید. این همان رنگدانه‌ای است که گاهی به کبودی‌ها رنگ سبز آبی می‌دهد.

برای کسب اطلاعات درباره محصول جدید و خلاقانه مکمل خوراک مرغ بن‌زا چیکن، کلیک کنید.

تخم مرغ طبیعی یا ارگانیک؟

رنگ تخم‌مرغ ارزش غذایی یا «طبیعی» یا «ارگانیک بودن» تخم مرغ را تعیین نمی‌کند! رنگ تخم مرغ بستگی به نژاد مرغی دارد که آن را گذاشته است. علاوه بر نژاد، رنگ لاله‌گوش مرغ ارتباط مستقیم با رنگ تخم دارد! به طور کلی، مرغ‌هایی با لاله‌گوش قرمز، تخم‌های قهوه‌ای و مرغ‌هایی با لاله‌گوش سفید، تخم‌های سفید می‌گذارند (البته با چند استثنا). محیط، رژیم غذایی و سطح استرس مرغ نیز ممکن است تا حدی بر رنگ پوسته تأثیر بگذارد.

شما کدام رنگ تخم مرغ را ترجیح می‌دهید؟

منبع

برای دریافت مشاوره رایگان و عضویت در گروه تلگرامی مشاوره تخصصی مرغ گوشتی، تخمگذار و مادر اطلاعات خود را وارد کنید.
این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *